Efekty czasu spędzonego w garażu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Festexx
    Rider
    • 2013
    • 286

    Biała O3

    No to po zimie troszkę trzeba było odświeżyć lakier
    Poszło:
    AngelWax ORANGE Multipurpose Cleaner -
    Prickbort MAC 124 - usuwa smołę, asfalt itp.
    Auto Finesse Citrus Power
    VALET Pro Snow Foam
    Powłoka polimerowa - Dodo Juice Iron Gloss Paint Sealant - nakłada się super
    Załączone pliki
    Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

    Komentarz

    • gusiak11
      L&K
      • 2013
      • 1362
      • Ford

      Zamieszczone przez Festexx
      No to po zimie troszkę trzeba było odświeżyć lakier
      Poszło:
      AngelWax ORANGE Multipurpose Cleaner -
      Prickbort MAC 124 - usuwa smołę, asfalt itp.
      Auto Finesse Citrus Power
      VALET Pro Snow Foam
      Powłoka polimerowa - Dodo Juice Iron Gloss Paint Sealant - nakłada się super
      Ładnie, ładnie :szeroki_usmiech

      BTW chyba kolejność preparatów nie co inna była
      http://carsdetailing.blogspot.com/

      Komentarz

      • Festexx
        Rider
        • 2013
        • 286

        Zdecydowanie inna
        Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

        Komentarz

        • Mickul
          RS
          • 2010
          • 2847

          W końcu po ponad 5 latach od zainteresowania detailingiem, po tysiącach godzin spędzonych na czytaniu wyspecjalizowanych for, po kilku projektach, w których uczyłem się jako obserwator i po milionach oglądniętych filmików i obejrzanych zdjęć - zrobiłem dziś w 100% samodzielnie swoje pierwsze auto.

          Pacjent to Seicento z 2000 roku. W rodzinie od 2007 roku - traktowane jako wół roboczy, gdyż woziło materiały na budowę, węgiel do pieca, używane było w ekstremalnym terenie i używane do gonienia pociągów (tak, jestem miłośnikiem kolei i wykonuję zdjęcia). Lakier był bardzo "ściorany", ale niestety nie potrafiłem zrobić zdjęć, aby wszystko ująć. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z efektu jak na swoje pierwsze auto. Ekspertów proszę o subiektywną ocenę - jak coś zrobiłem źle to od razu mnie zbesztajcie, żebym nie popełniał tego błędu w przyszłości.

          Na początku moim pomocnicy - wszystko zbierałem ponad dwa lata, a w porównaniu do ludzi z kosmetykaaut.pl to i tak bardzo mało.



          Auto nigdy nie miało porządnego mycia. Podczas budowy pokapało na niego trochę smoły i Iron-X miał co robić.



          Po wstępnym myciu. Z daleka lakier zawsze wyglądał dobrze.



          No, ale z bliska nie zawsze było tak fajnie.



          Ruszyłem do pracy. Po testach na masce postanowiłem użyć Menzerny 500 i białego flexi oraz Menzerny 4000 i żółtego flexi. Pady na jakich pracowałem miały średnicę 125 i 75.

          Pierwsze nieśmiałe 50/50.





          Skończona prawa strona nadkola



          Kolejna nieśmiała 50/50:



          Finalnie auto wygląda tak:



          Oczywiście lakier nie jest idealnie gładki i połyskujący. Z Bliska widać jeszcze swirle, ale nie ryzykowałem z mocniejszymi kombinacjami, bo nie chciałem niczego uszkodzić. Nie nakładałem żadnego cleanera i wosku. Proszę o opinie, szczere

          Komentarz

          • zsolpyw
            Elegance
            • 2012
            • 897

            Zamieszczone przez Mickul
            W końcu po ponad 5 latach od zainteresowania detailingiem, po tysiącach godzin spędzonych na czytaniu wyspecjalizowanych for, po kilku projektach, w których uczyłem się jako obserwator i po milionach oglądniętych filmików i obejrzanych zdjęć - zrobiłem dziś w 100% samodzielnie swoje pierwsze auto.
            Nie rozumiem dlaczego przy powyzszym nie dokonczyles korekty.
            Na fotkach widac ryski, jesli sa jak piszesz swirle, to sie nie przylozyles. swirle sa na tyle plytkie ze nie ma obawy o lakier.
            Piszesz ze nie ma połysku. no tutaj to bardziej od finishu zalezy, najdrobniejsze ryski zmatowienia, holsy za blask odpowiadaja.

            Nowicjuszowi bym rozwazyl zalecenie polozenia wypelniacza+ trwaly sealant i zapomniec.

            Skoro masz przygotowanie teoretyczne solidne, praktyke to zrob to porzadnie, chociaz powtorz finish jak sie ciąć boisz

            (do tego doszlo ze rad udzielam w temacie, niezle ) :twisted:
            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

            Jeżdżę w blasku
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

            Komentarz

            • diablo228
              Rider
              • 2013
              • 409
              • Octavia II (1Z3)
              • BVY 2.0 FSI 150 KM

              Porównując fotke nr 2 z ostatnią to auto wygląda tak samo efekt jakby padem i woskiem przejechane było. No długo zbierałeś ten zestawik ale od czegoś się zaczyna..

              Strach myśleć co tu koledzy gusiak i staraoctavia napiszą :P oni to nie przyzwyczajeni do takich malutkich projektów.
              Mastershine - Auto Detailing Studio

              Komentarz

              • Mickul
                RS
                • 2010
                • 2847

                Zamieszczone przez diablo228
                Strach myśleć co tu koledzy gusiak i staraoctavia napiszą :P oni to nie przyzwyczajeni do takich malutkich projektów.
                Taki lakier - z daleka zawsze wyglądał ładnie. Niemniej na żywo jak się patrzy w świetle to w końcu nie widać tych swirli i rys przechodzących przez całą karoserię i wyglądających jak jedna wielka pajęczyna. Poza tym to też może wina tego, że zdjęcie na początku przedstawia mokry samochód.

                Zamieszczone przez diablo228
                Strach myśleć co tu koledzy gusiak i staraoctavia napiszą :P oni to nie przyzwyczajeni do takich malutkich projektów.
                Ich to podziwiam, więc ich opinia będzie dla mnie najważniejsza :P Nie wykonuję i nie mam zamiaru wykonywać polerowania zarobkowo, a jedynie dla własnej rozrywki - stąd też postanowiłem ten mały projekcik opublikować i liczę właśnie na jakieś porady, bo w garażu jeszcze jest Nissan, którego też chciałbym odświeżyć.

                Tutaj na powiększeniu widać stan lakieru sprzed polerowania:

                Komentarz

                • zsolpyw
                  Elegance
                  • 2012
                  • 897

                  Na 5/5 widac ze sporo wyciales. Ale przemyles przed fotka, tak ?

                  Napewno przed decyzja odnosnie cieca musisz wydedukowac czy te rysko co zostaly sa powierzchowne , czy to cos glebszego (skoro auto lekko nie malo moze byc ze calkim spore rysy swirle udaja i mozesz sie zdziwic jak podklad sie z Toba powita :P).
                  Tutaj miernik lakiru b. pomocny by byl..Lub doswiadczenie na ocene gołooczną (spece z Lublina niech sie wypowiedza czy mozna bez miernika sie obejsc)

                  Napewno mozesz bezpiecznie powtorzyc finish i zarzucic wax :lol:
                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                  Jeżdżę w blasku
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                  Komentarz

                  • Mickul
                    RS
                    • 2010
                    • 2847

                    Zamieszczone przez zsolpyw
                    Na 5/5 widac ze sporo wyciales. Ale przemyles przed fotka, tak ?
                    IPĄ.

                    Zamieszczone przez zsolpyw
                    Napewno przed decyzja odnosnie cieca musisz wydedukowac czy te rysko co zostaly sa powierzchowne , czy to cos glebszego (skoro auto lekko nie malo moze byc ze calkim spore rysy swirle udaja i mozesz sie zdziwic jak podklad sie z Toba powita :P ).
                    Obawiam się, że te rysy są głębsze (wrażenie wbicia w lakier), dlatego nie byłem pewny co do usuwania. Ładuję aparat i jutro zrobię więcej zdjęć.

                    Komentarz

                    • zsolpyw
                      Elegance
                      • 2012
                      • 897

                      Sprobuj np. pazurkiem pojezdzic po tych ryskach , jesli poczujesz jakikolwiek opor, zahaczanie, odpusc cutting.
                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                      Jeżdżę w blasku
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                      Komentarz

                      • gusiak11
                        L&K
                        • 2013
                        • 1362
                        • Ford

                        Mickul,
                        Tak na początek dzięki za uznanie

                        teraz uwagi
                        Zamieszczone przez Mickul
                        porównaniu do ludzi z kosmetykaaut.pl to i tak bardzo mało
                        to jest specyficzne forum, nie sugeruj sie tym ze ktoś ma 1000 buteleczek bo na twoim poziomie nie są Ci do niczego potrzebne, nie masz potrzeby posiadać środków do tego samego różnych firm lub o podobnym działaniu.

                        Zamieszczone przez Mickul
                        Podczas budowy pokapało na niego trochę smoły i Iron-X miał co robić.
                        iron-x nie usuwa smoły od tego jest Tar&Glue co do samego Irona sa tańsze zamienniki

                        Zamieszczone przez Mickul
                        Po testach na masce postanowiłem użyć Menzerny 500 i białego flexi
                        oraz Menzerny 4000 i żółtego flexi
                        od 500 lepsza jest 400, pominąłeś etap polerowania pomarańczowy i M2500 cos jak byś posmarował chleb masłem i na to majonez bez szynki.... czaisz ???

                        Zamieszczone przez zsolpyw
                        chociaz powtorz finish jak sie ciąć boisz

                        (do tego doszlo ze rad udzielam w temacie, niezle )
                        a czemu ma to służyć???

                        takich rad to moze nie udzielaj :evil:

                        Zamieszczone przez diablo228
                        Porównując fotke nr 2 z ostatnią to auto wygląda tak samo
                        tu bym sie nie czepiał kolega musi popracować jeszcze nad relacjami foto

                        Zamieszczone przez diablo228
                        oni to nie przyzwyczajeni do takich malutkich projektów
                        projekt jak projekt różne samochody sie robi

                        Zamieszczone przez Mickul
                        zdjęcie na początku przedstawia mokry samochód
                        to to masz WETLOOK nie rób tak więcej

                        Zamieszczone przez zsolpyw
                        Tutaj miernik lakiru b. pomocny by byl..Lub doswiadczenie na ocene gołooczną
                        dobrego miernika nie kupisz bo nie wydasz na niego 1000zl, takei co sa na allegro po ok.2-- zl to niech se będa szkoda kasy lepiej zostawić ryse dwie niz narobić bałaganu... ale to temat na dłuższa wypowiedz

                        Zamieszczone przez zsolpyw
                        Napewno mozesz bezpiecznie powtorzyc finish i zarzucic wax
                        wosk na M4000 noo pomysł dobry... jak poprzednie :evil:

                        Zamieszczone przez Mickul
                        zsolpyw napisał/a:
                        Na 5/5 widac ze sporo wyciales. Ale przemyles przed fotka, tak ?

                        IPĄ.
                        menzerna zwalszcza 400 samej ipy sie nie boi... trzeba cos mocniejszego

                        generalnie płytkie rysy zwane swirlami to takie których jest dużo przeważnie układają sie koliście, głębokie tematy mają swój indywidualny kształt jak zdejmiesz swirle to grube tematy zostają ale to znów długa opowieść
                        http://carsdetailing.blogspot.com/

                        Komentarz

                        • staraoctavia
                          Elegance
                          • 2013
                          • 825

                          Sluchaj gusiaka11 to nie teoretyk sprzed laptopa a praktyk garazowy, wie co mowi. Fajnie, ze podzieliles sie relacja.
                          Mnie zaciekawilo to sciganie pociagow i bezkrwawe lowy. Jesli masz gdzies temat o tym to podlinkuj, jak nie masz zakladaj i podlinkuj
                          Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                          Komentarz

                          • Mickul
                            RS
                            • 2010
                            • 2847

                            Zamieszczone przez gusiak11
                            Zamieszczone przez Mickul
                            Podczas budowy pokapało na niego trochę smoły i Iron-X miał co robić.
                            iron-x nie usuwa smoły od tego jest Tar&Glue co do samego Irona sa tańsze zamienniki
                            Poprawka, mam Tr.iX (IronX z jakimś T&G). Używałem kiedyś Nielsena T&G Removera i byłem zadowolony, ale chciałem spróbować czegoś innego. :szeroki_usmiech

                            Zamieszczone przez gusiak11
                            Zamieszczone przez Mickul
                            Po testach na masce postanowiłem użyć Menzerny 500 i białego flexi
                            oraz Menzerny 4000 i żółtego flexi
                            od 500 lepsza jest 400, pominąłeś etap polerowania pomarańczowy i M2500 cos jak byś posmarował chleb masłem i na to majonez bez szynki.... czaisz ???
                            Czaję, następna korekta będzie 3-etapowa.

                            Zamieszczone przez gusiak11
                            Zamieszczone przez Mickul
                            zdjęcie na początku przedstawia mokry samochód
                            to to masz WETLOOK nie rób tak więcej
                            No właśnie przystępując do pracy byłem tak skupiony na tym co robię, że niechętnie sięgałem po aparat - stąd też taka mizerna prezentacja.

                            Za uwagi dzięki. Teraz mam tylko pytanie, bo podczas pracy straciłem dwa razy panowanie nad maszyną (na szczęście na niewielkich obrotach). Domyślam się, że przyczyną był nierównomierne rozłożenie gąbki względem powierzchni polerowanej?

                            Druga sprawa, tak pi razy drzwi (chociaż każde auto ma pewnie indywidualnie) - ile mniej więcej trzeba pracować na obrotach rzędu 1500obr/min, aby lakier był nagrzany wystarczająco i cząsteczki w paście mogły robić swoje?

                            Zamieszczone przez staraoctavia
                            Mnie zaciekawilo to sciganie pociagow i bezkrwawe lowy. Jesli masz gdzies temat o tym to podlinkuj, jak nie masz zakladaj i podlinkuj
                            Jestem miłośnikiem kolei piaskowej, która jest tylko na Górnym i Dolnym Śląsku. W latach 70 XX wieku wszystkie kopalnie piasku były potęgą, a KWK na każdym kroku zamawiały ich ogromne ilości. Teraz, kiedy wszystkie kopalnie są na skraju upadku - jeden pociąg dziennie to wszystko co można złapać. Stąd jak na przykład pociąg rusza z miejscowości Kotlarnia i jedzie do Zabrza - do pokonania ma dystans 60km i jedzie ponad 1,5h. My w tym czasie jedziemy równolegle z nim, ale szybciej i staramy się go uwiecznić w jak najlepszych miejscach. A że tory są najczęściej w miejscach trudno dostępnych - już dwa razy wymieniałem amortyzatory w Seicento ze względu na padnięcie tulei Moje efekty są na http://www.mickul.cba.pl (ale jeszcze muszę trochę zdjęć wrzucić.

                            Komentarz

                            • zsolpyw
                              Elegance
                              • 2012
                              • 897

                              Z gusiak11, wypqdq ze zgodzic, ze pominales jeden etap. Ja pelne korekty robilem na tylko 2 autach ale systemem dedykowanym Megsa 2 etapowym, wiec nie zauwazylem u Ciebie etapu posredniego :P

                              Posluchal Lubliniakow to bedziesz w lustrach lepszy od szklarza

                              co do chemii to tez mialem trixa na starcie. Jest wygodny bo raz psikasz, ale drogi, ledwo na 4 budy mi oszczednie wystarczylo.

                              Ekonomicznie wypada duet Teni Prix oraz PRICKBORT MAC

                              No hobby nie powiem, nietuzinkowe. Malo fotek tam masz. No i jakies nauto crossowe by sie zdalo
                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                              Jeżdżę w blasku
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                              Komentarz

                              • Mickul
                                RS
                                • 2010
                                • 2847

                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                No hobby nie powiem, nietuzinkowe. Malo fotek tam masz. No i jakies nauto crossowe by sie zdalo
                                Były plany na Frontere 3.2 V6, ale nie stać mnie na jej utrzymanie :P Na komputerze mam 80gb zdjęć, ale zabiorę się za dodawanie dopiero w wakacje...

                                Komentarz

                                • staraoctavia
                                  Elegance
                                  • 2013
                                  • 825

                                  Zamieszczone przez Mickul
                                  Druga sprawa, tak pi razy drzwi (chociaż każde auto ma pewnie indywidualnie) - ile mniej więcej trzeba pracować na obrotach rzędu 1500obr/min, aby lakier był nagrzany wystarczająco i cząsteczki w paście mogły robić swoje?
                                  To nie kwestia temperatury - im mniej nagrzejesz lakier tym lepiej bo bezpieczniej, kwestia jest w dlugosci pracy i wazny jest obszar na jakim pracujem - nie moze byc za duzy. Po pewnym czasie czastki wlasnie ulegaja rozbiciu i faza ciecia przechodzi w faze polerowania (zaburzenie tego procesu to glowna przyczyna holsow)
                                  Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                  Komentarz

                                  • gusiak11
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1362
                                    • Ford

                                    staraoctavia,

                                    Dobrze gada polać mu....
                                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                                    Komentarz

                                    • Mickul
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2847

                                      Już się pogubiłem w tych tematach, ale ten chyba będzie lepszy. Wczoraj wpadł do mnie kolega, który odkrył niespodziankę prawdopodobnie wykonaną przez koty na klapie bagażnika. Porobił kilka zdjęć i przysłał mi to na maila, więc się podzielę. Pierwszy raz zastosowałem koreczek i 1500, 2500 i 2500 - papier wcześniej przeleżał w wodzie ok. 30 minut, a powierzchnia na bieżąco była spryskiwana wodą. Udało mi się "zamaskować" rysy aż do podkładu z czego jestem bardzo zadowolony.



                                      Lakier w kiepskim stanie, prawdopodobnie będzie pełna korekta w maju.



                                      Jeszcze przed wytarciem pasty do końca:



                                      Efekt przerósł oczekiwania właściciela.

                                      Komentarz

                                      • 2.0-16v Michał
                                        RS
                                        • 2013
                                        • 4038
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM
                                        • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                        Mickul, dobra robota
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                        przedstawiam smerfetke

                                        Komentarz

                                        • gusiak11
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1362
                                          • Ford

                                          Zamieszczone przez Mickul
                                          Porobił kilka zdjęć i przysłał mi to na maila, więc się podzielę. Pierwszy raz zastosowałem koreczek i 1500, 2500 i 2500 - papier wcześniej przeleżał w wodzie ok. 30 minut, a powierzchnia na bieżąco była spryskiwana wodą. Udało mi się "zamaskować" rysy aż do podkładu z czego jestem bardzo zadowolony
                                          że tak zapytam zaczepnie:
                                          1) z tym podkładem rozumiem to taka przenośnia??? wyrównałeś to a nie zdarłeś do podkładu
                                          2) czym to polerowałeś, mam na mysli pastę/pada
                                          3) przecierałeś po pracy jakimś eraserm bo często papier 1500/2500 i 2500 potrafi zostawić niezłe niespodzianki które pieknie chowają sie pod substancjami dającymi poślizg pastom polerskim
                                          http://carsdetailing.blogspot.com/

                                          Komentarz

                                          • Mickul
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2847

                                            Zamieszczone przez gusiak11
                                            1) z tym podkładem rozumiem to taka przenośnia??? wyrównałeś to a nie zdarłeś do podkładu
                                            Do podkładu to były po prostu rysy. Ja to wyrównałem koreczkiem i papierami 1500, 2000 i 2500 szlifując najpierw prostopadle do rysy, a następnie równolegle i znowu prostopadle. Do podkładu się oczywiście nie przebijałem. :P

                                            Zamieszczone przez gusiak11
                                            2) czym to polerowałeś, mam na mysli pastę/pada
                                            Najpierw porobiłem sobie testy który pad najlepiej się sprawdzi i wybór padł na kombinację - biały flexi + 500 i (jeden cykl = lewa prawa góra dół) i 1 cykl rozprowadzenia, 1 rozbicia i 4 cęcia
                                            - pomarańczowy flexi + 2500
                                            - żółty 3M + 4000

                                            Zamieszczone przez gusiak11
                                            3) przecierałeś po pracy jakimś eraserm bo często papier 1500/2500 i 2500 potrafi zostawić niezłe niespodzianki które pieknie chowają sie pod substancjami dającymi poślizg pastom polerskim
                                            Tylko IPĄ, ale nie wiem czy to nie za mało.

                                            Komentarz

                                            • staraoctavia
                                              Elegance
                                              • 2013
                                              • 825

                                              Niestety za malo. Albo plyn inspekcyjny, albo porzadne mycie ludwikiem.
                                              gusiak11 niestety ma racje, rysy po papierze, bardzo szybko sie ZApolerowuja a nie poleruja.
                                              Na pierwszy rzut ok, niestety pod pewnym katem widac.
                                              Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                              Komentarz

                                              • witachu
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1319

                                                a ja sie w sobote napracowałem. mycie, glinkowanie woskowanie Piotrusiem ( nie wiem za co tak lubie ten wosk ) a tu niedziela leje :evil: ale dzis oględziny i nie ubrudziło sie za bardzo Kercher w ruch i powinno byc ok
                                                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                                Auto Detailing: Dream Car Studio
                                                (znajdź również na fb)

                                                Komentarz

                                                • staraoctavia
                                                  Elegance
                                                  • 2013
                                                  • 825

                                                  Bez fotek sie nie liczy :roll:
                                                  Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                                  Komentarz

                                                  • gusiak11
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1362
                                                    • Ford

                                                    Zamieszczone przez staraoctavia
                                                    Bez fotek sie nie liczy
                                                    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                                                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...